
Gyermekek egyéni fejlesztése és csoportos iskolaelőkészítő foglalkozások – PRO.KO
Minden gyermek más. Másképp gondolkodik, más tempóban fejlődik, és más-más területen van szüksége támogatásra. Foglalkozásaim célja, hogy minden kisgyermek saját ritmusában, biztonságos és szeretetteljes légkörben fejlődjön – miközben örömét leli a tanulásban.
Egyéni fejlesztés – személyre szabott támogatás
Az egyéni foglalkozások teljes mértékben a gyermekre szabottak. Nincsenek sablonok, nincs kötelező tananyag – minden tevékenység élményalapú, játékos, és a gyermek saját szükségleteihez igazított.
Fő fejlesztési területek:
Figyelem és koncentráció: segít, hogy a gyermek hosszabb ideig fókuszáljon egy-egy feladatra.
Memória és gondolkodás: hatékonyabb tanulást támogat.
Finommotorika: az íráskészség és önálló feladatvégzés alapja.
Nagymozgások, egyensúlyérzék: testtudatosság és koordináció fejlesztése.
Kommunikációs készségek: magabiztos önkifejezés, beszédfejlődés.
Szociális és érzelmi intelligencia: érzelmek felismerése, konfliktuskezelés, beilleszkedés.
Önállóság, feladattudat: önbizalom, felelősségérzet kialakítása.
Tanulási motiváció, kreativitás: nyitottság az újra, örömteli ismeretszerzés.
A foglalkozások során alkalmazott módszerek:
játékos feladatok
mozgásos és alkotó tevékenységek
relaxációs technikák
projektalapú tanulás
PRO.KO – Csoportos iskolaelőkészítő foglalkozás
A PRO.KO (Projekt Alapú Komplex Fejlesztő Foglalkozás) egy különleges program, amely játékosan, mégis tudatosan készíti fel a gyermekeket az iskolára.
A PRO.KO célja:
A gyerekek önbizalommal, szükséges készségekkel felvértezve, boldogan induljanak el az iskolás évek felé.
Mit tanulnak meg a gyerekek a PRO.KO során?
Együttműködés: figyelemmegosztás, türelem, csapatban való munka.
Kapcsolatépítés: barátságok, kommunikáció alapjai.
Önállóság és felelősség: feladatvégzés önállóan, magabiztosság.
Alkalmazkodás: új helyzetek kezelése, rugalmasság fejlesztése.
Módszereim: élménypedagógia, játék, mozgás, kreatív és interaktív feladatok. Nálam nincs száraz tanulás vagy monoton feladatlap – a tanulás kaland és felfedezés!
A célom, hogy minden gyermek örömmel tanuljon, önbizalommal telve lépjen be az iskolába, és megtapasztalja, hogy a fejlődés lehet élmény is.